Tuesday, June 26, 2012

kisah oven ku..




aku tak tau lah cerita ni sadis or tak. tapi bila aku cerita dekat adik and imi, dorang ketawakan aku. cilake betul. dorang kate aku macam katun in that scene. muka berkerut. owh ye, alkisahnya kejadian ni berlaku semalam. korang nak tau, aku punye la eksaited nak buat creampuff. paham tak eksaited yang macam mana? aku keluarkan semua bahan yang di perlukan. tepung, 2 biji telur and ke hulu ke hilir amek perkakas bagai and termasuklah bahan bahan lain. 

then mula la agenda pukul telur and all other stuff la kan. sampai la siap semua bahan tu di adun bersama and aku dah letak dalam dulang dia. now operasi nak membakar di dalam oven plak. firstly aku panaskan oven dulu. aku set 5 minit gitu. aku duk tunggu la depan oven tu. tenung je tanpa ada perasaan apa apa. 

klimaks. 2 minit terakhir aku tunggu dan tengok oven tu tiba tiba.. BOMMMMM!! aku pun jerit 'OIII!!' bengong betul. oven tu boleh nak meletup depan aku. nak gugur tahu jantung ni. elektrik terus takde. alarm rumah plak duk tet tet tet kat depan. eeee tensi aku. tensiii . -.-

dah la aku sorang je kat rumah. tapi kira okay jugak la kan sorang sorang. takde la dorang dok gelakkan aku. ketawa. aku pun masuk la kat dalam stor. bukak peti elektrik and tolak balik yang suis tertendang tu. haihh segala bahan yang dah siap atas dulang tu pun tak boleh guna dah. sebab kena habuk yang oven tu keluarkan. nada marah ni.



ni lah oven yang buat aku jerit OIII! tu. ketawa.


akhirnya rumah telah ada elektrik semula dan jiran sebelah rumah pun tahu mengenai cerita ini. termasuk lah kamu, kamu dan kamu. 

Sayang Korang! ^.^

2 komen cinta hati saya:

E'in said...

hahahaha.. mcm mane je leh meletup..

Mizz Waa said...

@E'in

itu yg menjadi persoalannya smpai ke hari ni. hahah